FinMyLife

View Original

Persoonlijke aandacht voor een financieel gezonde toekomst

Pascal Berends

In 2016 is Pascal gestart met zijn eigen onderneming FinMyLife om zijn klanten zo goed mogelijk te adviseren om een financieel gezond leven te kunnen leiden. Na een carrière van 16 jaar bij een soortgelijk bedrijf in de financiële sector, besloot hij zijn leven over een andere boeg te gooien. Na vijf jaar is het tijd geworden om Pascal aan de tand te voelen. Hoe zorgt hij met FinMyLife voor persoonlijke aandacht en vertrouwen bij de klant?

Sinds 1999 is Pascal actief binnen de financiële sector. Na verloop van tijd merkt hij dat het kantoor van zijn oude werkgever alsmaar groter wordt, de aandacht voor de klant minder intensief  en de dagelijkse taken uitbreiden met disciplines die Pascal minder aantrekken. De focus op hetgeen dat echt belangrijk is, vervaagd. ‘ Ik vind drie aspecten heel belangrijk: financiële planning, vermogensadvies en hypotheekadvies. Die drie liggen ook dicht bij elkaar. Als je dat goed regelt, zorgt het voor een prettig leven voor de klant.’  Het is zijn doelstelling om een kleinere kring aan klanten te gaan ondersteunen, waarbij persoonlijke aandacht voorop staat. Na lang wikken en wegen en wordt het vrij snel duidelijk dat er maar 1 oplossing op zit; zijn eigen bedrijf starten. 

De financiële lifestylecoach

Bij FinMyLife draait het om persoonlijke aandacht en groei voor de klant op het gebied van vermogensadvies, hypotheekadvies en financiële planning. Daarbij mag een gezonde levensstijl niet ontbreken. Pascal vindt het belangrijk dat zijn klanten hem makkelijk kunnen benaderen en probeert daarom zo transparant mogelijk  te zijn. “Ik gebruik mijn eigen telefoonnummer waarmee ik bel, app en email. Op die manier ben ik voor de klant makkelijker benaderbaar”  Eerlijkheid gaat boven alles. Soms moet je durven zeggen waar het op staat, ook als de klant dat misschien niet verwacht. In de financiële wereld staat vertrouwen bovenaan. Geef het vertrouwen en dan krijg je dat er wederzijds voor terug. “Het vertrouwen van de klant moet je niet beschamen, daar hamer ik erg op. Dat merken mijn klanten aan alles”. 

Aandacht voor de klant

Het regelen van geldzaken en het bespreekbaar maken van de financiële situatie kan voor sommigen een gevoelig onderwerp zijn. Hoe zorg je er voor dat het onderwerp luchtiger wordt? Niet direct over geld beginnen. Pascal weet hoe intens het voor sommige klanten kan zijn als er direct over cijfers gepraat moet worden, zeker als je nog geen idee hebt wie de klant is en wat deze wil bereiken . “Het gaat eerst om de persoonlijke benadering, dus wat wil de klant en waar zoekt de klant precies naar. Sommige klanten zijn heel open en gooien direct alles op tafel, de ander heeft een rustige aanpak  nodig.” Daar neemt hij dan ook graag de tijd voor. Wordt tijdens het allereerste gesprek nog niet over geldzaken gepraat? Geen enkel probleem! Leer eerst de klant kennen en de klant jou. 

“Recentelijk sprak ik een klant die zijn eigen bedrijf had verkocht, maar daar nog veel vragen over had. Ik wil dan eerst weten wat hij met zijn daginvulling gaat doen na verkoop, waarom hij zijn bedrijf heeft verkocht, wat voor soort ondernemer hij was en hoe zijn partner er in staat. Dus eerst die persoonlijke benadering, daarna komt de rest.” 

Voor een financieel gezonde toekomst 

Financieel inzicht is voor niemand een overbodige luxe. Het hebben van een coach, of dit nu op financieel gebied is of op persoonlijk, helpt je verder kijken dan je neus lang is. Jong of oud, arm of rijk. “Er zijn bepaalde fases in je leven waarbij het soms fijn kan zijn om buiten je eigen kring te praten met iemand. Je hebt bijvoorbeeld een sport coach nodig die je af en toe even een schop onder de kont geeft. Hetzelfde geldt voor een financieel coach.”  En dat is dus precies wat Pascal bij FinMyLife voor de klant verzorgt: een financieel gezonde toekomst! 

Ook behoefte aan financiële coaching? Neem gerust contact op via 015-3106992 of vul onderstaand contactformulier in.


See this form in the original post